Search This Blog

Wednesday 3 July 2019

Menu di Myeongdong Topokki Sunway Putra Mall

Salah satu outlet Myeongdong Topokki terletak di Tingkat 4 (L4) Sunway Putra Mall. Tempat yang sangat sesuai untuk yang craving makanan korea. Tapi saya take away. Jom kita tengok apa yang ada di Myeongdong Topokki ni.

Spicy Myeongdong Topokki
Spicy Myeongdong Topokki (original). Ada juga kimchi dan soy garlic. Boleh lah pilih mana yang suka. Sos topokki rasa cili yang sedikit bland, tapi sangat addictive sebab pedas. Ada rice cake, fish cake, sos dan setengah biji telur rebus. 2 pilihan sama ada regular atau large. Kalau large RM11.90 dan regular RM7.90  

Stir fry marinated beed rice atau bulgogi beeg deopbap
Stir Fry Marinated Beef Rice atau Bulgogi Beef Deopbap (RM18.90). Nasi putih dengan daging yang digoreng dengan kobis yang banyak. Rasa minyak bijan sebab orang-orang korea memang sinonim dengan penggunaan minyak bijan dalam masakan.

Dol sot beef bibimbap
Dol Sot Beef Bibimbap (RM20.90). Nasi putih, all sorts of sayur-sayur macam timun, lobak merah dancendawan serta daging goreng yang digoreng dengan minyak bijan serta telur goreng. Daging ni lebih hancur sedikit compare dengan beef rice punya daging. Comes with sos/sambal.Ada pilihan aya juga ye.

Ada juga makanan set yang lain seperti spicy stir fry chicken rice, fried chicken rice, cheese ramyun, rabokki (gabungan topokki dan ramyun), spicy tofu stew, soybean paste stew, chicken dumpling soup with rice, kimchi fried rice and black bean sauce noodle.

kimali glass noodle fried
Adds on: Kimali. Glass noodle yang dibalut dengan rumpai laut (seaweed) dan kemudiannya disalut dengan  tepung dan digoreng secara deep fry. Ni saya suka.. Recommended. Rasa dia simple but addicted. Rasa tepung yang boleh tahan sedap dan tekstur glass noodle yang sedikit kenyal. (Glass noodle ni macam suhun tapi lebih kenyal)

Ada juga fish cake, dumpling, kimchi, kimbap, fried squid, cheesy bulgogi fries and soy garlic/spicy/original fried chicken.

Keseluruhan makanan yang diorder dan dibungkus.

Makanan set akan diberi sayur (kacang panjang), kimchi, ikan bilis goreng dan sup. Ikan bilis tu rangup walaupun saiz besar dan ditabur dengan bijan. Sup tu rasa seaweed. Tapi portion bagi setiap side dishes tu tersangatlah sedikit. Oh lupa nak bagitau, take away bagi Myeondong Topokki ni akan dikenakan extra charges ye untuk pembungkusan. Jangan terkejut pulak nanti.


Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...