Search This Blog

Sunday 30 June 2019

Sedap ke The Chicken Rice Shop (CSR)

Lately ni memang saya teringin giler makan nasi ayam dekat The Chicken Rice Shop. Asyik erbayang je rasa nasi ayam dekat sini walaupun sekadar nasi ayam. Makanan yang senang untuk didapati dekat tempat lain atau boleh je buat sendiri.

Biasanya, senang kalau order makanan secara set mengikut bilangan pax. Saya pilih set B (2 pax) yang ada ayam bakar Oh-Semm (limited time only). Taktau ada sampai bila. Nasi tak dinafikan memang wangi dan sedap.  Boleh makan macam tu je tanpa lauk-lauk.

steamed chicken
Steamed Chicken. Saya memang suka ayam dimasak sebegini sebab rasa dia tersangatlah lembut dan tak berempah. Very minimal taste ala-ala masakan Cina. Btw, saya pilih bahagian thigh ye. Rasanya macam ada extra charges kot. Ada pilihan lain seperti roast and soy sauce chicken. 

 ayam bakar oh-semm
Ayam Bakar Oh-Semm (1/4 ekor). Ayam sedap dengan bahan-bahan marinate. Sos/sambal tu sedap tapi agak masin. 

fishball
Sup bebola ikan. Ada 6 biji bebola dengan sedikir sayuran hijau. 

Pak choy with oyster sauce The Chicken Rice Shop (CSR)
Pak Choy with Oyster Sauce. Kalau sos tiram diletakkan dengan lebih banyak lagi best. Pilihan lain adalah Spicy Savoury Ladies' Fingers. 

Nyonya Pai Tee
Nyonya Pai Tee. Ada 4 ketul. Sangat rangup dan sedap dimakan dengan sos merah tu.

The Chicken Rice Shop (CSR)
Overall makanan bagi set ni. Ada 2 mangkuk kecil sup, ginger paste dan cili.

Untuk set ni, ada 2 pilihan air sama ada Teh Lapis Oh-Semm atau Fizzy Asam Boi. Teh Lapis Oh-Semm rasa macam cendol-cendol sikit dan Fizzy Asam Boi pulak rasa soda. 


Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...