Search This Blog

Wednesday 17 July 2019

Review makan di Oldtown White Coffee Genting

Naik atas Genting, makan Oldtown White Coffee. Ada je restoran/kedai makan yang lain, tapi saya pilih yang ni. Harga tak pasti sama ada berbeza sangat atau berbeza sedikit. Tapi yang pasti semestinya harga makanan-makanan di Genting lebih mahal berbanding di bawah/tempat biasa.

GPO kaya and butter toast
Kaya and butter toast. Sedap sebab butter melts dalam mulut. Makan sambil minum white coffee memang superb.

White Coffee Iced
White Coffee Oldtown (Iced). Pilihan coffee dekat oldtown macam tak banyak sangat. So tak berapa best. Tapi oldtown produce their on coffee product dekat market. At least should offer more variety.

Syrup bandung jelly
Syrup bandung jelly. Rasa biasa-biasa  je. Best part masa nak gaul air ni bagi sebati. Boleh tengok pada gambar ada 4 layer

Chicken rice + braised chicken
Chicken rice+braised chicken. Masa makan ni, memang berasap-asap tau. Ingat panas yang boleh buat melecur. Tapi bila masuk mulut tak panas pun. Sebab cuaca di Genting kot. Rasa tak terlalu istimewa tapi complete meal sebab ada nasi, ayam, telur dan sayur. 

Chicken glutinous rice (Ipoh style)
Chicken glutinous rice (Ipoh style). Pulut dan ayam bersama sos kicap. Comes with sos cili dalam mangkuk kecil. Sedap dan pedas kalau makan bersama. 

Antara kedai-kedai yang ada untuk anda makan kalau lapar. Nak feeling-feeling minum coffee ke. Tapi tak sejuk sangat pun dekat bahagian luar ni. Suhu rasa biasa-biasa je. Banyak lagi sebenarnya tapi kedai dekat bahagian ni cantik. Look like you are not in Malaysia. Dekat je dengan Oldtown. 



Video youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ZW7sePcXB3k




Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...