Search This Blog

Tuesday 30 January 2018

Best ke Breakfast di Pullman Hotel and Resorts Putrajaya Lakeside

Sarapan di B's restaurant bermula pada pukul 7.00 pagi sehingga 10.30 pagi. Tidak seperti dinner, waktu sarapan di B's restaurant boleh dikatakan agak ramai dan ruangan makan penuh. Mungkin kerana sarapan termasuk dalam pakej harga bilik. Jadi, suasana memang meriah lebih-lebih lagi pada hari minggu. 

Di bahagian belakang, anda boleh melihat buah-buahan, keju, bijirin, susu, pelbagai rasa yogurt seperti strawberry, natural dan apricot dan salad dihidangkan seperti lettuce, lobak merah, lada benggala, tomato, kobis putih dan ungu, timun, ham ayam belanda, ham ayam, daging salai dan sos salad seperti sos italian vinaigrettehoney mayonnaise dressing, shallot vinaigrette, thousand island dressing, cherry tomatoes in oil dan sos tartar.
Selection of cheese at Pullman Hotel Putrajaya


 Mesin kopi dan air panas untuk membuat air teh Dilmah merupakan kegemaran saya. Sekali lagi, saya meminum beberapa cawan kopi dan teh ketika sarapan. Jus buahan-buahan juga disediakan bagi pelanggan yang tidak menggemari minuman berkafein. Aneka roti dan pastri seperti donut, croissant dan muffin turut dihidangkan di bahagian depan. Toaster disediakan untuk anda membakar roti empat segi. Menariknya pelbagai sapuan seperti nutella, orange marmalade, strawberry, mentega, apricot dan kaya disediakan. 

Antara pilihan roti dan pastri di Pullman Hotel Putrajaya
  
Hidangan telur seperti omelette, sunny side dan scramble boleh diminta dan chef akan tolong buatkan. Untuk omelette kita boleh request untuk menggunakan bahan-bahan tertentu jika kita tak minat beberapa bahan yang disediakan. Telur rebus dan telur putih yang istim memang dah sedia dimasak dan boleh terus diambil. 


Nasi goreng jagung, mee goreng, sosej, daging lembu bakar, dim sum siew mai, bebola, pau, masakan ikan, waffle, popia, bubur, makanan bersup dan pelbagai makanan lain turut dihidangkan. Namun, secara jujurnya saya merasakan makanan sarapan di sini perlu ditambahbaik dan diperbaiki untuk lebih memberi kepuasan terutamanya bagi  memenuhi harapan pelanggan. Harga sarapan jika tidak termasuk pakej adalah RM77.00 untuk dewasa dan RM38.50 untuk kanak-kanak. Untuk tempahan pakej bilik dan breakfast boleh melalui http://invol.co/clhW6 (Trivago),  http://invol.co/clhW7 (Agoda) atau melalui email reservation@pullmanputrajaya.com.
Namun, saya sangat berpuas hati dengan keindahan dan ketenangan di Pullman Hotel and Resorts Putrajaya dan Lakeside. Suasana di luar restoran subhanallah memang kelihatan cantik. Ia juga mempunyai bangunan-bangunan yang tersergam indah dan mempunyai keunikan budaya tersendiri.

Keindahan di luar B's restoran Pullman Hotel Putrajaya


Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...