Search This Blog

Sunday 28 January 2018

Dessert Table yang Awesome Giler di Pullman Putrajaya Lakeside


Jika saya tak silap, makan malam di B's restaurant bermula pada pukul 6.30 petang sehingga 10.00 malam. Selepas sahaja menunaikan solat maghrib, kami terus ke B's restaurant yang terletak di bangunan Bunga Tanjung. Sewaktu kami datang, hanya ada beberapa keluarga sahaja yang makan di situ. Kawasan B's restaurant terasa agak luas terutamanya apabila tidak dipenuhi ramai orang. Anda boleh menggunakan kawasan dalam dan luar B's restaurant. Kawasan dalam mempunyai penghawa dingin manakala kawasan luar anda boleh melihat pemandangan sekeliling.   

Ruang makan di B's restoran Pullman Hotel Putrajaya

Anda akan dihidangkan dengan air masak terlebih dahulu sebaik sahaja anda duduk di meja makan. Yang menariknya, dessert table yang terletak di bahagian belakang kelihatan sangat menarik dan terdiri daripada pelbagai manisan yang menyelerakan iaitu chocolate moist banana cake, strawberry chill cheese cake, blackcurrant jelly, red velvet brownies, kole kacang, kuih keria, mango pudding, orange financier, mango fillo, cupcake, cheese tart, pavlova dan pelbagai lagi.

Pilihan pastri untuk makan malam di Pullman Hotel Putrajaya


Terdapat juga bahagian buah-buahan seperti buah naga, betik, epal hijau, tembikai, oren dan jambu batu. Chocolate fountain, marshmallow, beraneka jenis keju, puding roti, bubur kacang, aiskrim pelbagai rasa, ais batu campur (ABC) dan mesin air kopi seperti cappuccino, caffe latte, espresso, white coffee dan black coffee. Anda juga boleh meminum teh dengan mengambil air panas dan uncang teh berjenama Dilmah yang mempunyai pelbagai rasa seperti halia, peppermint, jasmine, earl grey tea dan english breakfast. Malam tu memang saya seronok minum beberapa cawan kopi dan teh.

 
Untuk makanan berat, ada bahagian western di mana anda boleh memilih jenis pasta seperti macaroni, spageti, fettuccine dan spiral. Anda boleh memilih beberapa bahan yang lain sendiri seperti udang, kepah, ayam dan sayuran untuk dimasak carbonara, sos tomato atau aglio olio. Masakan india juga terdapat di situ seperti roti naan, kari dal dan aloo baigan iaitu sejenis masakan kentang dan terung. Mee goreng urut dipenuhi dengan udang, masakan udang masam manis, masakan ayam stim, masakan tofu telur, kepah bersos krim putih, ayam bakar dengan sos bbq dan kambing bakar turut dihidangkan. Beraneka jenis roti dan mentega dihidangkan di samping sup labu berkrim dan sup ayam. 

Bahagian roti yang dipamerkan di B's restoran

Selain itu, terdapat bahagian salad yang menarik yang menghidangkan orange salad, roasted chicken, roasted chicken salad, mixed mescuun salad, lettuce dan pelbagai lagi.


Itu sahaja review saya mengenai dinner di B's restaurant. Untuk makluman, harga dinner di B's restaurant adalah RM149 untuk dewasa dan RM74.50 untuk kanak-kanak. 

 






Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...