Search This Blog

Tuesday 10 September 2019

Lagoon Deluxe Hard Rock Hotel Penang (2)

Breakfast esoknya di Starz Diner, kawasan meja makan terbahagi kepada dua bahagian. Meja makan yang simple tapi nampak moden.

 
Breakfast at Starz Diner


Ada pilihan waffle pancake, bubur, bebola, salad, yogurt ice cream, overnight oat, sandwich, mee or kuewtiau soup, cheese, smoked fish, stuffed potato, egg station, fruit juice, canned fruit, jeruk, choc and plain milk, fresh fruit, tea and coffee, cereals and many more.




















Ikutkan nak pergi ke Bukit Bendera tapi macam tak berapa rajin pula. Walaupun weekdays dan mungkin weekdays di Bukit Bendera tidak sehectic weekends, but still saya prefer pergi awal-awal pagi. 
 
So, just jalan-jalan tempat lain kejap. Banyak sebenarnya tempat yang best-best di Penang tapi nak tak nak je pergi. Pergi Balik Pulau dari hotel sebab nak cari durian tapi tak berhenti pun sebab loya dan pening dengan laluan yang agak berliku-liku. Lagipun saya baru je lepas breakfast. Makanan pun tak hadam lagi pastu lalu pulak jalan pusing-pusing. Memang muntah sikit lah. End up tak berhenti pun makan durian hahaha. Saya ada baca orang review tempat yang best untuk cari durian adalah di Balik Pulau. Sepanjang perjalanan melalui jalan yang sempit dan berliku-liku tu sebenarnya ada terletaknya beberapa gerai kecil yang jual durian betul-betul tepi jalan. Best kalau makan dekat situ sebab dikelilingi pokok-pokok.



Selain itu, saya ke MASJID KAPITAN. Nak dapat parking susah juga tapi kalau bernasib baik, anda akan dapat parking bila pusing-pusing beberapa kali.  



Hard Rock Hotel Penang

   
Next, saya ke NASI KANDAR MASJID KAPITAN KELING yang menjual nasi biryani kandar dan nasi tomato. Gerai yang sangat simple, kerusi meja makan di bahu jalan.. Lauk tak berapa meriah tapi rasa sedap jugak lahh. Rasa macam nasi kandar biasa. Nasi putih ayam goreng sayur kobis goreng dan kuah campur.










Terus balik ke hotel untuk relaks dan mandi manda kolam. 

Untuk makan malam, order room service je. Semalam dah cuba Pizzeria, so malam cuba makanan lain pulak.

Order fried flat rice noodles char kuewtiau, starz shrimp spaghetti aglio olio and starz smoked duck fettucine carbonara. Dapat fried flat rice noodles char kuewtiau dan seafood aglio olio same as order. Tapi patutnya saya order smoked duck fettucine carbonara dapatnya smoked duck salad ahaha. Maybe tersalah dengar tapi takpe sebab okay je. 




Harga memang ikut apa yang kita dapat so takde masalah. Sebaliknya saya happy sebab semua makanan yang sampai memang membuatkan saya puas hati sebab sedap dan terbaik. Harga sebenarnya normal sebab ikut standard harga makanan in room dining hotel 5 star walaupun mahal kalau nak compare dengan makanan yang diluar, tapi portionnya banyak. Memang kenyang. Dah lah sedap, yang penting presentation pun cantik.


Semua sedap (dah berapa kali saya ulang kan). Aglio olio ada rasa spicy sikit, tapi juicy sebab ada tomato. Udang pun banyak. Smoked duck adalah yg paling terbaik antara semua. Menariknya, ada bunga kecik berwarna purple, kuning dan biru as decoration. Rasa sayang nak usik dan makan smoked duck tu sebenarnya. Bau smoke tu memang pleasant. Bila gigit isi itik tu, terasa dan ada bau asap. Dagingnya memang sangat lembut dan juicy. Smoked duck disertakan dengan sos putih yang sedap maybe saffron yogurt as dip dan salad.

 


Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...