Search This Blog

Sunday 31 March 2019

Best ke bercuti di Pangkor Laut resort (PLR), Lumut Perak Part 5 (Review Breakfast at Feast Village)


Beautiful and luxury resort suit for your honeymoon

Garden Villa ni memang dikelilingi oleh pokok-pokok yang menghijau. Sangat menenangkan lebih-lebih lagi bila waktu pagi masa nak pergi breakfast (dengan berkabusnya, udara segar lagi, bunyi cengkerik dan burung berkicauan). Buktinya, boleh rujuk gambar di atas. Pendek kata, setiap bilik di PLR ada keistimewaan persekitaran yang tersendiri.  

Feast Village Pangkor Laut resort

Ni adalah Feast Village iaitu tempat untuk sarapan. Malam tadi dinner dekat sini (one of the option). Terletak berhadapan dengan bilik Garden Villa. Pukul 7.30 - 8.00 pagi, tak ramai pun orang lagi datang untuk sarapan.  

Breakfast at PLR Lumut Perak

Suasana di Feast Village yang menghadap jeti.  Normally seat bahagian paling tepi adalah untuk 2 -3 orang. So, nampak pemandangan directly and lebih dekat tanpa dihalang oleh sesiapa.

Having breakfast di Feast Village

Antara makanan yang boleh didapati di Feast Village untuk breakfast. Overall, memuaskan dari segi kepelbagaian dan rasa makanan. But actually can be improve more for the better performance to meet the expectation of PLR guests. Ada fruit and salad section.



Steamed dim sum, pau and wrap roll


Nasi lemak section. Very recommended sebab sambal dia sedap dan pedas.


Porridge and soup section. Boleh letak sendiri berapa banyak spring onion, pickle chillies, salted egg and etc yang nak letak dalam bubur atau mee sup.


Cheese and chicken slices section. Siapa yang minat makan cheese tu boleh lah amik banyak-banyak. Saya suka jugak tapi lebih prefer yang melted.



So, ini pulak bread and pastry section such as puff, muffin, danish and banana cake. Oh by the way, ada section kuih-kuih Malaysia jugak. A great way to promote Malaysian food culture




Waffles and pancakes section. Order lah nak berapa nak nanti chef buatkan. Then boleh lah tambah sos2 yang berkenan seperti jem epal, kaya, mentega kacang, jem berries, sos karamel, maple syrup, madu atau butter. Sebelah dia ada few types of yogurt dalam fridge.



Ni pula juice section. Sangat refreshing sebab sejuk. Serve pulak dalam bekas yang agak unik dan klasik. Boleh jugak mintak cold or hot coffee and tea kalau tak minat jus.


Antara makanan yang diambil. Close up gitu kan haahaha..



Feast Village

Pangkor Laut Resort Lumut Perak

Banyak lagi section yang ada sebenarnya. Tapi macam biasalah, lupa/tak sempat nak ambil gambar. Egg section ada, roti canai section ada, cooked meal section ada (beef slices, mushroom saute, grill tomatoes, mee goreng, bread butter pudding).

Video youtube: https://www.youtube.com/watch?v=amI9MBskEa0

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...