Search This Blog

Monday 25 March 2019

Best ke bercuti di Pangkor Laut Resort (PLR), Lumut Perak Part 4 (Review Dinner at Feast Village and PLR facility)

Makan malam di Feast Village pada pukul 8 malam. Kami memilih dinner di Feast Village pada malam tersebut sebab makanan disediakan secara buffet. Namun, kebiasaannya staf PLR mengatakan dinner di situ adalah secara Ala Carte. Pilihan makanan tidak terlalu banyak namun sangat mencukupi dan paling penting memuaskan.

Gambar makanan tak dapat ambil banyak kecuali gambar-gambar makanan yang letak di atas pinggan je sebab chef-chef di sana sangat peramah. Kemain tegur secara mengusik bila saya tangkap gambar tapi bagus sebab mereka tak sombong dan sangat mesra. Segan pula rasanya. 

 Pangkor Laut resort (PLR), Lumut
    
Seafood bakar seperti mussels, sotong, udang dan ikan. Serve with lemon and few types of chilli sauces

Feast Village Pangkor Laut resort (PLR), Lumut

Tak ingat nama. Vege tomato soup kalau tak silap. Totally sayur sebab nama pun vege kan. Sesuai makan dengan baguette. Agak cair dan tawar supnya.  


Roti yang lembut dan sangat best dimakan dengan slightly salted butter. Sweet and sour chicken pun perfect rasa dia.

Having dinner at PLR
 

Sweets and desserts. Saya minta setiap jenis satu ketul/biji sebab nak rasa semuanya. Bila lagi kan huhu. Tapi takde la habiskan semua sendiri. Any dessert yang dibuat daripada coklat memang tak mengecewakan sebab still rasa pahit-pahit coklat (wish i prefer) but yet creamy

Banyak lagi sebenarnya makanan tapi takde gambar. Pasta and salad section pun ada. Lamb roast very recommended sebab lembut, juicy dan meaty. Have the original taste of lamb without too much flavouring from spices and herbs.  


After dinner, jalan-jalan di jeti PLR. So ni lah jeti PLR waktu malam yang cantik dikelilingi dengan lampu-lampu.


Laluan untuk ke lobi. Di sebelah kiri gambar, merupakan tempat untuk menunggu van shuttle.  

One of YTL properties

Pemandangan dari tempat dinner (Feast Village). So, dekat situ lah tempat speed boat berhenti untuk passenger naik dan turun.


Laluan untuk ke tempat menunggu van shuttle dari lobi.  


Pool for guest

Kolam renang (open for all guests) di sebelah Royal Beach Club Restaurant. Tapi takde orang pun.  Kawasan di PLR terutamanya di waktu malam agak sunyi sebenarnya.

Watching television and relaxation

Kawasan/bilik untuk menonton televisyen di atas gimnasium. Tema warna coklat dan jenis perabot yang digunakan menampakkan ia agak tradisional sedikit.

Gymnasium

Gimnasium yang terletak di bawah bilik tv. Waktu malam, tak ramai/tak ada orang. Gimnasium sangat sejuk dan sunyi. Tak terlalu besar tapi complete dengan fasiliti peralatan, tuala dan mesin air.

Open library

Library open air yang terletak di sebelah lobi. Kawasan yang selesa untuk melepak dan membaca buku. Anda boleh pilih untuk duduk atau baring. Perkhidmatan komputer pun ada disediakan di sini.

Video youtube: https://www.youtube.com/watch?v=amI9MBskEa0



Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...