Search This Blog

Wednesday 10 April 2019

Best ke Bercuti di Pangkor Laut Resort (PLR), Lumut Perak Part 8 (Review Uncle Lim's Kitchen)


Uncle Lim's Kitchen memang popular dalam kalangan guest PLR. Rasa makanan yang sedap dan berkualiti merupakan prestasi terbaik Uncle Lim's Kitchen (ULK). Jaranglah nak dengar atau baca review yang kecewa dengan makanan di sini. Selain itu, kawasan sekeliling ULK merupakan antara spot terbaik untuk bergambar dan menangkap gambar. ULK ni yang pastinya sentiasa penuh.

Pangkor Laut Resort Lumut Perak

Pangkor Laut Resort Lumut Perak

Very classical, beautiful plating arrangement - pinggan, cawan untuk minum teh cina (unlimited for pakej residen), sudu dan chopstick. Saya sangat tertarik dengan corak pinggan tu.

Pangkor Laut Resort Lumut Perak

Anda boleh melihat ULK dibina di antara batu-batu.

Pangkor Laut Resort Lumut Perak by YTL

Pemandangan sea villa yang boleh dilihat dari ULK. Warna air yang sangat cantik. Jujurnya, air tak terlalu bersih. Di bahagian berdekatan batu, ada sampah-sampah terapung. Kalau lagi bersih, lagi sedap mata memandang.

Pangkor Laut Resort Lumut Perak by YTL

Pangkor Laut Resort Lumut Perak byk YTL

Ni pula gambar waktu nak maghrib. Lampu dah terpasang. Warna langit dan air dah berubah sedikit demi sedikit.

PLR Lumut Perak by YTL

Antara menu-menu yang terdapat di ULK. Please refer the ULK staff regarding the number of meals that you can order (for resident package) to avoid extra charges. Rambang mata nak order apa. Sebab nak rasa semuanya. Part paling tak best bila makan Ala Carte, tak dapat nak rasa semuanya hahaha.

Pangkor Laut Resort Lumut Perak by YTL

uncle lim's kitchen



Nampak meriah bila tangkap gambar macam ni. Beberapa jenis makanan di bahagian tengah meja yang dihidangkan dengan cara yang berbeza dengan budaya kebiasaan lebih-lebih lagi berpeluang makan sambil menikmat keindahan pemandangan yang cantik.

PLR by YTL

Garlic butter prawn (medium RM90). Ada 4 ekor udang saiz agak besar digoreng dengan mentega, bawang putih dan daun kari. Nasi dihidangkan dalam mangkuk sederhana seperti gambar di bawah. Setiap sorang akan dapat 1 mangkuk nasi.


Sizzling beef (medium RM90). Kepingan daging lembut dimasak dengan sos kicap spesial dan digoreng dengan bawang dan lada benggala. Lembut dan tak liat dagingnya.


Aromatic fish. Sangat fresh, tak berbau ikan, saiz ikan agak besar, rasa ringan je sebab tak terlampau banyak menggunakan rempah ratus. Very recommended.
  

Bak Choy with Garlic and Scallop. Nampak macam biasa je masakannya, tapi tekstur scallop yang liat-liat sedikit memang terbaik. Bukan sekadar hidangan sayur biasa.


Calamansi chicken (medium RM80). Kepingan ayam yang disalut dengan tepung dan digoreng secara deep fry. Dihidangkan dengan sweet calamansi lime sauce dan ditaburkan dengan bijan. Recommended jugak.
 

Tropical Fruit Platter (RM25). Cuma potongan buah-buahan seperti nenas, tembikai susu, oren, betik dan tembikai.


Banana fritters (RM25). Pisang goreng dihidangkan dengan aiskrim vanila.



Avocado cream with citrus pearls (RM25). Very refreshing, unique and new taste. Very recommended. The cream made from avocado and topped with orange flavoured pearls.  


Mango pudding (RM25). Puding mangga dihidangkan dengan setengah biji buah mangga dan sos. Very recommended juga. Best to consume when cold.
 

Video youtube: https://www.youtube.com/watch?v=amI9MBskEa0

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...