Search This Blog

Tuesday 18 February 2020

JOM CUBA Premium Set Seoul Garden

Harini saya akan share review mengenai food hunting di Seoul Garden (SG). Tapi ini bukan review biasa2 ye. Saya akan share mengenai PREMIUM SET. First of all, menu SG yang biasa still ada. Tapi SG tambah a level upper iaitu menawarkan set PREMIUM. Harga untuk Premium sama seperti harga SG yang biasa, cumanya kena tambah lagi RM10/seorang.

Macam biasa, pilih kuah sup. Ada pilihan spicy (kimchi jigae, tomyum, kimchi tomyam) and non spicy (ginseng abalone, milky seafood soup, ginseng chicken soup).

Bila bayar harga Premium, you can have the normal menu as well as premium menu. Premium menu ini dia diasingkan dalam satu mini fridge. Saya taktau apa namanya. So, if you want, kena request dekat staf untuk ambilkan atau sediakan. Which berlainan dengan menu biasa yang boleh self service.  


Ini adalah tag untuk dipakai di pergelangan tangan. Bila nak minta premium set, kena minta dekat staf SG. So, diaorang akan tengok tag tu dulu.

Dekat table pun siap ada table tag shown premium table.

Inilah mini fridge. Tapi saya taktahu whether ini mini fridge atau display je. But dekat situ ada tag jenis-jenis daging/bahan untuk dirujuk. Btw, ada calling bell dekat sini untuk you panggil staf in case kalau diaorang tak perasan. 

Ni menu biasa.

Sliced Lamb Leg. Btw, premium set ni akan dihidangkan dengan menggunakan bekas yang spesial sikit. Berwarna hitam dan berbentuk empat segi.

Striploin. Ada dua jenis iaitu 1.5mm (sesuai untuk steamboat) and 3.0mm (sesuai untuk grill)
Spanish sausage. Rasa rempah yang agak kuat.
Cherry snapper half cut.
Smoked duck

Salmon fillet. Ni sedap, sebab bila makan tu rasa salmon tu mencair dimulut

Supreme squid. Memang puas sebab agak besar sotong dia

Grilling time!



Advice: Should try premium set ni. At least we know the taste. And then, if rasa tak berbaloi, after that you can have the normal menu. If you would like to have it again, its all up to you.

Honest review, I can taste the 'premium taste' sebab bahan dalam premium menu pun memang mahal harganya. Ada daging part spesial seperti striploin and lamb leg, salmon, sotong besar, premium sosej and smoked duck. Some people may said that, kalau makan daging premium, you just need a pinch of salt and pepper and you will taste the sweetness of the meat itself.

Tapi jujurnya, bila grill daging premium menu, the taste quite bland. Mungkin tak cukup premium class or maybe sebab premium menu ni tak dimarinate with any seasoning (salt pepper). Which one saya tak sure, tapi I believe that one of the reason may influence the taste. So, penting untuk makan premium menu ni dengan sos-sos yang disediakan. Sebab daging biasa, dah di marinate so ada rasa.

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...