Search This Blog

Thursday 5 December 2019

Little Nyonya Setia City Mall

Harini saya makan di Little Nyonya di Setia City Mall.

Dekorasi kedai adalah berkonsepkan tradisional. Meja marble gitu. Kerusi pun ada corak-corak classical

Saya order tak banyak sangat pun. Dari segi harga, saya rasa agak mahal sebab portion sikit je.

Ini adalah Deep Fried Crispy Squid. Bila makan tu crispy sebab lapisan batter yang nipis. Dan isi sotong pun nipis. Rasanya biasa-biasa je. Saya tahu harga sotong mahal tapi satu pinggan kecil ni berharga RM19.50
Pandan Chicken (10pcs). Memang cukup kuantitinya 10 tapi saiz kecik-kecik. Ni pun rasa biasa-biasa je tapi sedap bila dimakan dengan nasi. Harga RM19.50
Nyonya Cucur Udang. Ada beberapa ekor udang cumanya saiz udang kecil-kecil. Tapi memang biasanya guna udang saiz tu. Sedap tapi terkejut tengok harga dia yang takleh bawa bincang. Rasa macam tak berbaloi. 2 ketul cucur berharga RM11.50

Nyonya Asam Pedas Stingray/Asam Pedas Ikan Pari. Ni terbaik. Rasa kuah dia pekat dan umphh. Lengkap dengan rasa-rasa asli daripada bunga kantan dan bahan-bahan lain. Pedas sedikit so better to eat with rice. Saya tak ingat harga tapi Ayam Kari RM19.50. So, Mungkin harganya lebih kurang je.   

Keseluruhan makanan yang saya order, dengan nasi putih dan air white coffee (RM4.90) dan hong kong milk tea (RM4.90). 
Ada juga menu-menu lain yang boleh didapati di sini seperti isi ikan goreng tomyam, ayam pedas Nyonya, ayam Pongteh, bendi goreng udang kering, otak otak makanan laut, dumpling, mantou dan lain-lain.

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...