Search This Blog

Wednesday 26 June 2019

Makan di Restoran Serai Empire Shopping Gallery

Restoran Serai terletak di Empire Shopping Gallery di Subang Jaya. Selain itu, ada juga di Paradigm Mall, Pavillion KL, Shafsbury Square Cyberjaya dan Jaya Shopping Centre PJ. Restoran ni memang full house masa weekend

Minted calamansi soda
  Minted Calamansi Soda (RM13.00)*. Very refreshing.. 

Orange Blast (RM13)*. Ada sikit rasa macam ubat demam budak-budak hehe. Tapi still acceptable.

Serai Empire Shopping Gallery
Serai Iced Tea (RM14)*.

nasi campur serai
Nasi Campur Serai (RM25)*. Ada rendang daging lembu, setengah biji telur masin, sedikit kelapa yang disangai, udang masak petai dan sehelai dua tempura kangkung/bayam. I'm not a fan of rendang so tak berapa best. Tapi udang dia sedap sebab ada petai.   

serai platter
Serai Platter (RM27)*. Ayam sedap, juicy dan lembut sebab bahagian thigh and drumstick.  

Serai Empire Shopping Gallery
Beef Tenderloin Noodle Soup (RM28)*. Sup sedap dan bertambah sedap bila makan dengan sambal kicap dia. Sup ni best sebab menyegarkan dan rasa yang ringan. Tapi isi daging tak berapa banyak.

pandan banana fritter
Pandan Banana Fritters (RM13). Pisang goreng (ada dalam 4-5 ketul), aiskrim vanilla, taburan kacang hancur dan caramel brown sugar/maple syrup. Pisang goreng best sebab tekstur tepung yang rapuh dan sedap. Recommended..

*Harga tidak termasuk SST dan caj perkhidmatan lagi ye.

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...