Search This Blog

Thursday 21 February 2019

Review on Korean Brand Coffee - Caffe Bene Sunway Pyramid

Setakat ini Caffe Bene mempunyai 10 cawangan iaitu di Sunway Pyramid, Solaris Mont Kiara, Lot 10, Sunway Velocity, 1 Utama, City Square JB, Kuantan City, Imago, Vivacity dan Mid Valley. Bila la je Caffe Bene ni, semerbak bau kopi. Ada macam-macam menu yang boleh dipilih dan sentiasa ada menu terbaru.

 
Dekorasi Caffe Bene yang menarik dan nampak eksklusif menjadikan suasana lebih tenang
 
Antara pilihan kek dan pie yang nampak menarik dan sedap

 
Bene pastry dan waffle yang dipamerkan

Selepas anda membuat pesanan dan bayar, anda akan mendapat buzzer macam di 4 Fingers. Bila buzzer dah berbunyi dan bergetar, makanan dan minuman boleh diambil di bahagian pick up.  

 
 Tiramisu waffle-plain waffle

 
Garlic and cheese honey bread. Very recommended. Not too strong garlic taste and quite creamy.  

 
Tak ingat nama. Tapi rasa dia sedap. Dan ada rasa pahit-pahit dan creamy gitu. Paling penting, moist and not dry.


This one tak ingat sama ada chocolate atau coffee bingsu. Rasa dia okay.  

Green tea bingsu. I'm not a fan of bingsu sebenarnya. But what can I say, rasa dia biasa je. Lepas abis semua topping seperti kacang dan krim, akan jadi tawar. So better makan ice dengan topping sekali. 

Chocolate bene pastry. Senang muak sebab pastry agak berminyak dan dicampur dengan krim dan sos coklat yang menjadikannya soggy.  

Saya ada mention menu berubah setiap kali saya datang kan ? This is because Caffe Bene offer seasonal menu yang berubah setiap beberapa bulan. Untuk Januari 2018, konsepnya adalah 'Golden Fortune'.  Menu baru yang boleh didapati bermula Januari sehingga beberapa bulan selepas tu adalah caramel chestnut cappucino, golden chestnut creme frappeno, crusty chestnut honey bread, salted egg yolk croissant and strawberry cone cake.

Short Staycation di The Banjaran Hotspring Retreats Ipoh I Garden Villa Staycation (PART 3)

Fitness centre . Masa saya pergi tak ada orang pun dan kawasan keliling fitness centre ni agak sunyi Yoga pavilion . Bersebelahan dengan ka...